Szukasz aktualnej oferty private blog network? Znakomicie trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.
By konsument odnalazł twój biznes powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę internetową, lecz także zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe rzetelne i użyteczne dla klienta treści. Ale nie wolno też zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
PBN i ich słabe punkty oraz atuty
PBNy są prywatne, bo są zakładane i kierowane przez jeden podmiot (zwykle przez firmę SEO lub dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci blogów są najczęściej używane jako komponent wieloskładnikowej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze efekty ich użycia widać w stosunku do stron, które zostały wcześniej odpowiednio zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na utworzenie sporej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Słabym punktem PBNów jest tylko to, że ich utworzenie to spory koszt, a potem konieczne jest poświęcenie wielu godzin na zachowanie ich w stosownej jakości.
Artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
PBNy rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie widoczne są kluczowe informacje kontaktowe firmy – jej adres, telefon czy adres e-mail i nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także wpis w internetowym katalogu firm, strona na portalu społecznościowym czy artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.
Inny efektywny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z dodaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej wartość oryginalnego artykułu, ponieważ natrafianie na linki do niego na różnych stronach w sieci rozumieją jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są pomocne, godne uwagi teksy. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL, gdzie kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności z doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami, inwestycjami oraz zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO