Więcej o pozycjonowaniu stron na seo4.net/pozycjonowanie-stron/.
Znamy trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Dzień Ojca lub finały Pucharu Polski w piłce nożnej. Ten wariant pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Najczęściej powinno się rozpocząć je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo uzupełnioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny model pozycjonowania to dobre i przetestowane wyjście dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą należytego dobrania fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords znacznie się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także dużo niższą konkurencję. Kluczowe jest również to, iż coraz popularniejszy jest trend wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– buty sportowe puma Turin II czarne sklep online,
– golarka Eldom G50 5 srebrna,
– smartfon Huawei P8 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne szczególnie dla sklepów online. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader obszerny asortyment towarów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu kluczowe jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się zazwyczaj:
– kraj (np. “kompozytor Polska”)
– miejscowość (“gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Stare Miasto”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do odbiorców mieszkających na danym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest wykorzystywana także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na reklamę i nie może konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.
Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]